In thema 2 leren we over alle soorten huizen die je je maar kan inbeelden.
En geloof ons maar, het zijn er veel!
Tijdens het hoekenwerk gaan we in groepjes van 3 of 4 aan de slag.
Iedereen heeft zijn eigen taak in de groep:
Iemand is de organisator en neemt de leiding.
Een ander kind is dan weer de planner en moet de tijd in de gaten houden.
Zonder materiaalmeester, geen materiaal en de verslaggever zorgt ervoor dat alles netjes genoteerd wordt.
Ze noteren wat de positieve en negatieve kenmerken zijn van wonen in de stad, in een appartement of in een rijhuis,...
Emine Nur, Ramzi en Sam zijn in deze hoek bijna helemaal zelfstandig bezig.
Ze bekijken foto's van huizen en zoeken welke tekstjes het best bij welke foto passen.
Lina, Manon, Hylan en Daniya lezen het begin van een spannend verhaal.
Het verhaal speelt zich af in het 'Stapeltjeshuis'.
In het 'Stapeltjeshuis' zitten verschillende kamers.
Per groep bedenken de kinderen een verhaal bij één van de kamers.
En tot slot vertellen Ilena, Hippolyte en Sara aan elkaar welke 'snufjes' zij in hun eigen huis belangrijk vinden.
Ze denken ook eens na over hun droomhuis. Van welke snufje dromen ze?
Vind je een lamp die vanzelf aangaat echt nodig? Of heb je liever een computer die je helpt bij het zoeken van een goed recept? Aan jou de keuze...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten